Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSmith, Richard (Hrsg.); u.a.
TitelAfter postmodernism: Education, politics and identity.
QuelleLondon: Falmer (1995), 253 S.Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-7507-0441-1
SchlagwörterBildung; Bildungstheorie; Bildungssoziologie; Gesellschaft; Postmoderne; Bildungspolitik
AbstractThe papers in this book explore an educational politics that is grounded in a sociology of postmodernity, rather than a postmodern sociology. The issues are profoundly international. The major themes include the theoretical implications of a refusal to abandon universals and the justification for intervening in educational policy; the efficacy of different kinds of interventions and what a theoretically driven action agenda might be; and dealing with the new range of inequalities which are consequences of postmodern transformations at both the institutional and existential levels. These broad themes provide the organization of the book into five sections, namely: Social Theory of Education, Pedagogy, Identy and Politics. An epilogue concludes the book by proposing a new direction in educational theory. (DIPF/Text übernommen)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1997_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: