Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJohnson, Martin
InstitutionFurther Education Unit
TitelA curriculum for Europe.
QuelleLondon: FEU (1994), 68 S.Verfügbarkeit 
BeigabenGlossar
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1-85338-355-4
SchlagwörterBildungsinhalt; Fallstudie; Chancengleichheit; Auslandsstudium; Berufsberatung; Chancengleichheit; Fremdsprache; Schule; Spracherwerb; Student; Studium; Unterricht; Ausland; Curriculumentwicklung; Europäische Integration; Hochschule; Bildungsberatung; Fallstudie; Anerkennung; Äquivalenz; Bildungsinhalt; Bildungsabschluss; Bildungsberatung; Europäische Union; Schule; Bildungsabschluss; Curriculumentwicklung; Unterricht; Spracherwerb; Fremdsprache; Äquivalenz; Europäische Dimension; Europäische Erziehung; Europäische Integration; Berufsberatung; Studium; Akademischer Austausch; Auslandsstudium; Hochschule; Anerkennung; Europäische Union; Student; Ausland
Abstract"This report explores how current and anticipated changes within the European Union (EU) should influence curriculum content. Recent years have seen significant changes across Europe in the social, economic adn political fields ... . Some of these changes can be treated in learning programmes as current affairs and followed through the popular media. (...) Other changes, such as those directly affecting the fields of education and training, are less easily monitored. This report reviews progress and offers pointers to possible developments." The aim is not to consider curriculum content subject by subject but this report "adopts an approach through entitlement, examining some key issues affecting curriculum content, qualifications, guidance, exchanges and international study, language learning and equal opportunities. The main outcome of this is to define entitlement for the European learner, offering an answer to the question: 'What exactly does a European learner need from the curriculum, and how should this be delivered?' ... Case studies appear at the end of the text to illustrate practical approaches to each of the aspects of entitlement". (DIPF/orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: