Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCook, Cody; Currier, Lindsey; Glaeser, Edward L.
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelUrban Mobility and the Experienced Isolation of Students and Adults.
QuelleCambridge, Mass.: National Bureau of Economic Research (2022)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNBER working paper series. w29645
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
DOI10.3386/w29645
SchlagwörterSoziale Mobilität; Schüler; Stadt; Mobilität; Nachbarschaft; Segregation; Arbeitspapier; Erwachsener; USA
AbstractDo urban children live more segregated lives than urban adults? Using cellphone location data and following the 'experienced isolation' methodology of Athey et al. (2021), we compare the isolation of students over the age of 16--who we identify based on their time spent at a high school--and adults. We find that students in cities experience significantly less integration in their day-to-day lives than adults. The average student experiences 27% more isolation outside of the home than the average adult. Even when comparing students and adults living in the same neighborhood, exposure to devices associated with a different race is 20% lower for students. Looking at more broad measures of urban mobility, we find that students spend more time at home, more time closer to home when they do leave the house, and less time at school than adults spend at work. Finally, we find correlational evidence that neighborhoods with more geographic mobility today also had more intergenerational income mobility in the past. We hope future work will more rigorously test the hypothesis that different geographic mobility patterns for children and adults can explain why urban density appears to boost adult wages but reduce intergenerational income mobility.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: