Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLavy, Victor; Goldstein, Yoav
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelGifted Children Programs' Short and Long-Term Impact.
Higher Education, Earnings, and the Knowledge-Economy.
QuelleCambridge, Mass.: National Bureau of Economic Research (2022)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNBER working paper series. w29779
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
DOI10.3386/w29779
SchlagwörterBildungsökonomie; Israel; Schüler; Bildungsökonomie; Bildungsertrag; Bildungsertrag; Schüler; Arbeitspapier; Israel
AbstractWe estimate the effects of gifted children programs (GCP) in high schools in Israel. We selected a comparison group of equally gifted students from other cities where GCP was not offered at the time. Based on administrative data, we follow 22 cohorts and measure treatment effects on outcomes, ranging from high school to the labor market in their 30s and 40s. We find tiny impact on academic achievements in high school, in contrast to the abundance of educational resources enjoyed by GCP participants. In the longer run, we find meaningful effects of GCP on higher education attainment. GCP participants study more math, computer, and physical sciences but engage less in engineering programs. The net effect on STEM degrees is, therefore, zero. However, a much higher share of GCP participants graduated with two STEM majors. This evidence suggests that GCP enhances the impact of "multipotentiality," which characterizes many gifted adolescents. The effect on getting a Ph.D. is positive, too. Lastly, we find no effect of GCP on employment and earnings. Nor do we find that GCP participants work more than other equally talented children in the knowledge economy. These results are very similar for females and males gifted children.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: