Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Königs, Frank G. |
---|---|
Titel | Sackgasse oder Verkehrsplanung? Perspektiven für die Ausbildung von Fremdsprachenlehrern. |
Quelle | In: Fremdsprachen lehren und lernen, 31 (2002), S. 22-41 |
Beigaben | Abbildungen |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0932-6936 |
Schlagwörter | Erziehungswissenschaft; Lehrerausbildung; Didaktik; Didaktische Grundlageninformation; Curriculum; Pflichtunterricht; Wahlpflichtunterricht; Wahlunterricht; Literaturwissenschaft; Sprachkompetenz; Fremdsprachenunterricht; Sprachwissenschaft; Studiengang; Hochschule; Praxisbezug; Deutschland |
Abstract | Current studies and reports confirm that teacher development is insufficient in major parts. On the basis of this critical position the paper asks which concrete reform suggestions could be derived from the current situation. It does that by firstly commenting on some fundamental questions that are momentarily discussed in the broader public: limitation on the length of courses of studies, bachelor- and master-programs, core curriculum, relationship between theory and practice, polyvalency of training. The answers to these questions lead to a concrete proposal on how the training of prospective foreign language teachers could and should be organized in future. (Verlag, adapt.). |
Erfasst von | Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg |
Update | 2004_(CD) |