Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLawn, Martin; Lingard, Bob
TitelConstructing a European policy space in educational governance: the role of transnational policy actors.
QuelleIn: European educational research journal, 1 (2002) 2, S. 290-307Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 20
Spracheenglisch; deutsche Zusammenfassung; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung; italienische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1474-9041
DOI10.2304%2Feerj.2002.1.2.6
SchlagwörterForschung; Beeinflussung; Beamter; Bedarf; Beeinflussung; Bildungspolitik; Elite; Forschung; Nationalstaat; Bildungssystem; Bildungssystem; Europäische Integration; Bildungspolitik; Europäischer Bildungsraum; Harmonisierung; Globalisierung; Europäische Union; Transnationale Kultur; Bildungsprogramm; Elite; Europapolitik; Europäische Dimension; Europäische Erziehung; Europäische Integration; Nationalstaat; Globalisierung; Bedarf; Harmonisierung; Europäische Union; Beamter; Personal
AbstractEducational policy is no longer, if it ever was, the product of the nation state alone. In Europe, significant policy actors in education are working today face to face and virtually in joint governmental projects and networking translating, mediating and constructing educational policies. The existence of this new social sphere of work, in which the construction of Europe is paramount, served by the regular communications and intimate work relations of a new European class of educational system actors, is deserving of further research. They appeared to constitute a form of policy elite in education, which has not surfaced into view in the study of education, either in studies of the national state or of Brussels: in the latter's case, it may be because education does not have the same regulatory or legal framework as key aspects of governance in European law. The power this group wields by acting as shapers of the emerging discourse of educational policy, expressed in reports, key committees, funding streams and programmes has to be examined and recognized within studies of educational policy. (DIPF/Orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European educational research journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: