Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inXiao, Jin
TitelDeterminants of salary growth in Shenzhen, China.
An analysis of formal education, on-the-job training, and adult education with a three-level model.
QuelleIn: Economics of education review, 21 (2002) 6, S. 557-577Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 44; Tabellen 7
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0272-7757
DOI10.1016/S0272-7757(01)00049-8
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Bildungsniveau; Formale Bildung; Vorbildung; Einkommen; Berufliche Fortbildung; Berufsbildung; Berufserfahrung; Qualifikation; Betriebliche Weiterbildung; China
AbstractThis study estimated the effects of three forms of human capital on employee salary, namely [pre-job] formal education, on-the-job training provided by employers, and adult education pursued by employees [outside the firm]. ... The analysis estimated employee monthly salary growth over a maximum of six years due to a) such temporal factors as work experience and improved performance, b) individual-level characteristics, and c) firm-level characteristics.This study found that a) pre-work formal education was positively associated with salary only at hiring; b) employees' experience in changing production technology as well as on-the-job training were positively associated with salary increases through improved technical proficiency, formal education was not; c) manufacturing firms introduced more new production technology that the service sector and provided more on-the-job training, thus improving workers' performance and increasing their salary. (DIPF/Orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Economics of education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: