Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDolton, Peter J.; Vignoles, Anna
TitelIs a broader curriculum better?
QuelleIn: Economics of education review, 21 (2002) 5, S. 415-429Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 32; Tabellen 5
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0272-7757
DOI10.1016/S0272-7757(01)00046-2
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Sekundarstufe II; Lerninhalt; Curriculum; Fächerwahl; Einkommen; Berufserfolg; Studienerfolg; Akademiker; Student; Großbritannien
AbstractThere has been relatively little research into the impact of different types of education on students' labor market success. This paper seeks to fill this gap ... by evaluating the impact of different curricula options on students' subsequent earnings, focusing specifically on the issue of whether a broader curriculum at age 16 -19 yields a higher return than a narrow curriculum. [Recently] ... commentators have questioned whether a broad curriculum, where students take a relatively large number of different subjects (as in the US), produces students with the skills required by the labor market, as compared to education systems that focus on far fewer subjects at secondary school level (such as the UK). In this paper it is assessed whether UK students who take a broader curriculum earn more than those who study a narrower range of subjects. The results indicate that employers do not seem to reward individuals who take a broader curriculum at 16 - 19 more highly. (DIPF/Orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Economics of education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: