Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Bru, Marc |
---|---|
Titel | Pratiques enseignantes: des recherches à conforter et à développer. |
Quelle | In: Revue française de pédagogie, (2002) 138, S. 63-73 |
Beigaben | Literaturangaben 37 |
Sprache | französisch; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0556-7807 |
Schlagwörter | Empirische Forschung; Methode; Lehrer; Methode; Praxis; Tätigkeit; Unterrichtsforschung; Empirische Forschung; Lehrer; Lehrerausbildung; Unterrichtsforschung; Praxis; Tätigkeit |
Abstract | Taking in consideration researches concerning the most efficient practices, mainly heuristic researches as well as those which tend to work on transformation of practices or the analysis of practices in teacher training, one can conclude that any approach is in keeping with a special connection to practice. Such a relationship gives possibilities of complementary but not superposable knowledge and it seems important to identify its limits. The communication between those different approaches should enable to progress in a scientific project whose aim is not an enthusiastic empiricism and whose prospect is to consolidate the basis of the teaching practice's theoretical models. (DIPF/orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2003_(CD) |