Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Gal-Petitfaux, Nathalie; Saury, Jacques |
---|---|
Titel | Amalyse de l'agir professionnel en éducation physique et en sport dans une perspective d'anthropologie cognitive. |
Quelle | In: Revue française de pédagogie, (2002) 138, S. 51-61 |
Beigaben | Literaturangaben 24 |
Sprache | französisch; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0556-7807 |
Schlagwörter | Empirische Untersuchung; Unterrichtsanalyse; Unterrichtsbeobachtung; Kommunikation; Frankreich; Kommunikation; Lehrer; Sport; Tätigkeit; Training; Unterricht; Unterrichtsgespräch; Sportunterricht; Unterrichtsanalyse; Unterrichtsmethode; Unterrichtsbeobachtung; Lehrer; Unterrichtsgespräch; Unterrichtsmethode; Unterricht; Sport; Sportunterricht; Training; Tätigkeit; Frankreich |
Abstract | The paper presents an approach of teachers' and coaches' practice in physical education and sport settings, from a congnitive anthropology perspective. The main theoretical and methodological assumptions are presented, and illustrated with two empirical studies. ... The professional practice is viewed both as a situated action and as a meaningful experience from the practitioner point of view. It is analysed according to the principle of the "primacy of the intrinsic description". This analysis reveals the archetypical meaningful structures of teachers' and coaches' action, and offers practitioners some way of change their professional situations. (DIPF/orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2003_(CD) |