Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTyack, David
TitelMonuments between covers.
The politics of textbooks.
QuelleIn: American behavioral scientist, 42 (1999) 6, S. 922-932Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben S. 931-932
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-7642; 1552-3381
DOI10.1177/00027649921954651
SchlagwörterMethode; Geschichtsunterricht; Methode; Schulbuch; USA; Schulbuch; Geschichtsunterricht; USA
AbstractHistory textbooks have represented state-approved civic truth. They reveal what adults thought children should learn about the past and are probably the best index of what young Americans did learn in class. History texts have given the past a patriotic gloss, varnishing familiar icons and perpetuating familiar interpretations. Like monuments designed to commemorate and re-present emblematic figures and events, textbooks shaped the public culture. But over time, textbooks did change, for many groups insisted that their truths prevail. Conflicts often intensified in periods of stress-hot and cold wars, depression, and sharp demographic shifts-when loyalty police went on alert and social activists recruited allies. The present history wars are a late chapter in a long book.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American behavioral scientist" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: