Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Casanova Cardiel, Hugo |
---|---|
Titel | Educación superior en América Latina: politicas y gobierno. Gefälligkeitsübersetzung: Hochschulbildung in Lateinamerika: Hochschulolitik und -leitung. |
Quelle | In: Revista española de educación comparada, 5 (1999), S. 155-176 |
Beigaben | Literaturangaben 37 |
Sprache | spanisch; englische Zusammenfassung; spanische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1137-8654 |
Schlagwörter | Vergleichende Erziehungswissenschaft; Forschung; Argentinien; Brasilien; Chile; Costa Rica; Forschung; Hochschulreform; Kolumbien; Mexiko; Staat; Karibik; Lateinamerika; Hochschulpolitik; Internationaler Vergleich; Vergleichende Erziehungswissenschaft; Staat; Forschungsstand; Hochschulgesetz; Hochschulleitung; Hochschulpolitik; Hochschulreform; Internationaler Vergleich; Weltbank; UNESCO (Organisation der Vereinten Nationen für Bildung, Wissenschaft, Kultur und Kommunikation); Weltbank; Argentinien; Brasilien; Chile; Costa Rica; Karibik; Kolumbien; Lateinamerika; Mexiko |
Abstract | Higher Education is living a complex process of transformation at the international level. The transformation is specially based on the fields of both policy and governance of the higher education institutions. From the 80's in Latin America these trends have grown and higher education is being strongly modified in its processes and structures. The first part of this essay offers a conceptual framework for the policies and governance of higher education in a comparative perspective. The second part examines the changing trends in Latin America and shows the cases of six higher education systems. The last part is about perspectives and future trends. (DIPF/orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2001_(CD) |