Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLongbottom, John E.; Butler, Philip H.
TitelWhy teach Science? Setting Rational Goals for Science Education.
QuelleIn: Science education, 83 (1999) 4, S. 473-492Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326
SchlagwörterBildung; Erziehung; Positivismus; Kritikfähigkeit; Methode; Gesellschaft; Postmoderne; Denken; Kreativität; Bildung; Demokratie; Denken; Erziehung; Gesellschaft; Kreativität; Lehrer; Methode; Naturwissenschaften; Neuseeland; Praxis; Rationalität; Theorie; Wissenschaft; Postmoderne; Ziel; Lehren; Wissenschaftskritik; Positivismus; Lehre; Kritikfähigkeit; Lehrer; Lehren; Lehre; Naturwissenschaften; Rationalität; Demokratie; Wissenschaft; Wissenschaftskritik; Praxis; Theorie; Weltsicht; Ziel; Neuseeland
AbstractIn this article we dvelop a fundamental rationale for teaching science to all children. We justify the teaching of science by linking scientific ways of thinking with the advancement of democratic society. Rather than simply treating science education as a civics course, we take the strong view that science education should produce a population with the skills to critically analyze and change society. Science students must learn science, but they must also learn about science, they must develop a scientific view of the world, and they must adopt some of the creative and critical attributes of scientists. To achieve these outcomes, science educators must be clear about what view of science they reflect and, in particular, they must reject both positivist and postmodernist elements. Science education must reflect the way in which the theories and practise of science are constrained by the real world. In setting out a robust answer to the question of why teach science we provide three aims for science education. These aims can assist science educators to decide what and how they teach, and help us all to defend science education from antiscientific criticism.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2001_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: