Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGess-Newsome, Julie
TitelExpanding Questions and Extanding Implications: A Response to the Paper Set.
QuelleIn: Science education, 83 (1999) 3, S. 385-396Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326
SchlagwörterBildung; Erziehung; Erfahrung; Erhebung; Forschung; Methode; Gemeinschaft; Denken; Erwartung; Handlung; Kreativität; Meinung; Vertrauen; Bedeutung; Bildung; Bildungsreform; Denken; Dialog; Erfahrung; Erwartung; Erziehung; Forschung; Gemeinschaft; Handlung; Hoffnung; Kreativität; Lehrer; Meinung; Methode; Praxis; Schule; Strategie; Vertrauen; Wissenschaft; Glaube; Bildungsreform; Auswirkung; Entwicklung; Haltung; Überzeugung; Vorbereitung; Schule; Primarbereich; Sekundarbereich; Lehrer; Lehrerausbildung; Konstruktivismus; Überzeugung; Glaube; Hoffnung; Haltung; Wissenschaft; Effektivität; Auswirkung; Bedeutung; Dialog; Effektivität; Entwicklung; Konzept; Praxis; Strategie; Untersuchung; Vorbereitung; Gruppe (Soz)
Abstract"Three points stand out upon reading this article set. First, as in the Salish project (1997), the rich description of the program, its course, and the provision of data collection tools allows for cross-institutional program comparison and potentially parallel conversations about the incoming and outgoing beliefs, knowledge, and experiences of preservice teachers (Hewson et al., 1999a). Second, these articles can act as the prototyp of the much needed research that explores the complex interactions of teacher preparation programs on preservice teachers' knowledge, beliefs and practices. Finally, this paper set illustrates the components necessary to create an effective teacher preparation program: agreement on explicit goals and outcomes; determination and implementation of teaching practices that emulate these goals; and creation, use, and analysis of matching evaluation measures. One major contribution of this article set is the concrete example it provides of program development and evaluation based on constructivism and reflective practice through conceptual change teaching strategies and action research. As a community, we should be challenged to equally articulate, implement, research and report on the sucesses and failures of our programs.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2001_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: