Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSoutherland, Sherry A.; Gess-Newsome, Julie
TitelPreservice Teachers' Views of Inclusive Science Teaching as Shaped by Images of Teaching, Learning, and Knowledge.
QuelleIn: Science education, 83 (1999) 2, S. 131-150Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326
SchlagwörterPositivismus; Wissen; Forschung; Interview; Methode; Vorstellung (Psy); Forschung; Integration; Interview; Lehrer; Lernen; Methode; Naturwissenschaften; Schule; Staat; Wissen; Ausbildung; Schreiben; Lehren; Positivismus; Überzeugung; Schule; Lehrer; Lernen; Lehren; Schreiben; Naturwissenschaften; Überzeugung; Staat; Ausbildung; Integration; Konzept; Untersuchung
AbstractThis was a descriptive study of preservice elementary teachers' understandings of and approaches to inclusive science teaching. This study was situated in an elementary science methods course that uesd a variety of teaching methods to focus in issues related to inclusive science teaching. Data sources included student written work and audiotapes of classroom discussions related to inclusion. Through our interpretive analysis we identified the preservice teachers' positivist view of knowledge, learning, and teaching as one of the most prominent tools through which they understood and reacted to ideas of teaching science to diverse student populations. The impact of this view on preservice teachers' interpretations of science teaching methods presented in the course as well as on their own teaching efforts is described. Finally, suggestions of how to help preservice elementary teachers teachers recognize and built upon student diversity through science instruction are discussed.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2001_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: