Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Djebbar, Ahmed |
---|---|
Titel | Éducation et société. Le cas de l'Algérie. |
Quelle | In: Revue internationale d'éducation, (1999) 24, S. 45-54Infoseite zur Zeitschrift |
Sprache | französisch; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung; spanische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1254-4590 |
Schlagwörter | Bildung; Erziehung; Ideologie; Bildungsgeschichte; Gesellschaft; Schulpolitik; Schule; Geschichte (Histor); Nationalismus; Staatsbürgerkunde; Islam; Algerien |
Abstract | In his analysis of Algeria's education system from independence to the present day, Ahmed Djebbar highlights the fact that despite the progressive orientations and the emphasis on generosity of the nation' s founding fathers, the incipient development of citizenship in Algeria has been distorted by a breakdown in the democratic process. He shows how the single-party system hijacked national education and allowed religious fundamentalism and Arab nationalism to predominate as an exclusive model thus leading to the tragic events of recent years. Despite this, there is room for greater optimism today. ( DIPF/orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2001_(CD) |