Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Hardy, Marianne |
---|---|
Titel | Pratiquer à l'école une pédagogie interactive. |
Quelle | In: Revue française de pédagogie, (1999) 129, S. 17-28 |
Beigaben | Literaturangaben 29 |
Sprache | französisch; englische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0556-7807 |
Schlagwörter | Aktivität; Interaktion; Lernprozess; Schülerorientierter Unterricht; Unterrichtsmethode; Unterrichtsversuch; Interaktives Lernen; Frankreich |
Abstract | The aim of interactive pedagogy is to favour the involvement of all the children in doing and thinking, leaving no one aside und rnaintaining the same required standards. Researchers offer an experimental teaching method to teams of teachers willing to have their practice evolve that way, they thereby encourage those teachers to focus their attention an the original ideas that children manifest when doing investigation und free communication activities. Videofilms about such dynamics are submitted to microanalyses, making it possible to grasp the way children become acquainted with a set of knowledge und through what microprocesses they elaborate some rational elements in the relevant field. (DIPF/orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2001_(CD) |