Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAntón, Marta
TitelThe discourse of a learner-centered classroom: Sociocultural perspectives on teacher-learner interaction in the second-language classroom.
QuelleIn: The modern language journal, 83 (1999) 3, S. 303-318Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen
Spracheenglisch; französische Zitate
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0026-7902
SchlagwörterKognitionspsychologie; Interaktion; Kognitives Lernen; Soziales Lernen; Didaktische Grundlageninformation; Lehrerzentrierter Ansatz; Lernerorientierung; Diskursanalyse; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht
AbstractThe study investigates learner-centered and teacher-centered discourse in interactive exchanges between teachers and learners in the second language (L2) classroom. The analysis of interaction shows that learner-centered discourse provides opportunities for negotiation (of form, content, and classroom rules of behavior), which creates an environment favorable to L2 learning. In contrast, teacher-centered discourse is shown to provide rare opportunities for negotiation. Placing the analysis within the context of the role of discourse in the mediation of cognitive development, a central point in sociocultural theory, the study demonstrates that when learners are engaged in negotiation, language is used to serve the functions of scaffolding (Wood, Bruner, & Ross, 1976) and to provide effective assistance as learners progress in the zone of proximal development (Vygotsky, 1978). The analysis presented here attempts to show how various communicative moves and linguistic forms are deployed to achieve these functions. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2001_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The modern language journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: