Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Akkari, Abdeljalil |
---|---|
Titel | The construction of mass schooling in Brazil. A two-tiered educational system. |
Quelle | In: Education and society, 17 (1999) 1, S. 37-51Infoseite zur Zeitschrift |
Beigaben | Literaturangaben 28; Tabellen 1 |
Sprache | englisch; englische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0726-2655 |
Schlagwörter | Bildungsbeteiligung; Bildungschance; Soziale Herkunft; Schulpolitik; Schule; Öffentliche Schule; Schulentwicklung; Primarbereich; Privatschule; Geschichte (Histor); Finanzierung; Privatisierung; Dezentralisierung; Brasilien |
Abstract | "This paper discusses the way schooling was historically constructed in Brazil and why it diverged from the European-imported model of mass schooling. Brazil has a two-tiered system with middle and upper class children attending private schools and the disadvantaged attending public schools." The paper identifies three sets of explanations for this phenomenon in the social and economic order of the country. (DIPF/Bi.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2001_(CD) |