Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Bergh, Anne-Marie |
---|---|
Titel | La formation des einseignants en Afrique du Sud. Pronlèmes et enjeux depuis la fin de l'apartheid. |
Quelle | In: Revue internationale d'éducation, (1999) 21, S. 93-119Infoseite zur Zeitschrift |
Beigaben | Tabellen 5; Karten 1 |
Sprache | französisch; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung; spanische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1254-4590 |
Schlagwörter | Evaluation; Bildungsgeschichte; Primarbereich; Sekundarschule; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Curriculum; Finanzierung; Ausbildungsstätte; Durchführung; Qualität; Reform; Südafrika (Staat) |
Abstract | "From the standpoint of the ponderous inheritance of apartheid, South Africa has undertaken the reconstruction of its system of teacher training. Against a background of persistent inequalities, violence and material or financial difficulties, progress is being made step by step, underpinned by a pugnacious political will to revive cultures, quality in education and national unity." The author describes the new politics for teacher training, the results of a national audit of teacher training and the first reactions to deficits revealed by this audit, e.g. the definition of a National Quality Framework or new programmes and curricula. Another issue is the reform of the administration and financing of teacher training. (DIPF/Bi.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2000_(CD) |