Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | King, Carole |
---|---|
Titel | Un enjeu politique pour le gouvernement britannique. Apprendre à lire et à écrire. |
Quelle | In: Revue internationale d'éducation, (1999) 21, S. 53-63Infoseite zur Zeitschrift |
Sprache | französisch; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung; spanische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1254-4590 |
Schlagwörter | Schulpolitik; Primarbereich; Lehrerausbildung; Lernen; Curriculum; Englischunterricht; Lesenlernen; Schreiben; Schreibunterricht; Hochschule; Reform; Großbritannien |
Abstract | This critical glimpse into the changes to be brought about in the curriculum of primary schools and in teacher training shows the wishes of the government to raise the level of reading and writing. It explains how the professionalism and the autonomy of teachers at all levels are, nevertheless, threatened by this educational policy. (DIPF/orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2000_(CD) |