Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Paschen, Harm |
---|---|
Titel | Beglaubigungen pädagogischer Diskurse im Internet. |
Quelle | In: Bildung und Erziehung, 52 (1999) 1, S. 49-63Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Beigaben | Literaturangaben 10 |
Sprache | deutsch; englische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0006-2456; 2194-3834 |
Schlagwörter | Erziehung; Kompetenz; Evaluation; Denken; Kommunikation; Medienpädagogik; Lernen; Lehren; Datennetz; Ethik; Globalisierung; Wissenschaft; Internet; Information; Deutschland |
Abstract | Pedagogical discourses in the internet are problematic regarding their certifications considering all the possibilities of faking personal attributes, professions, research even intentions or basic sincereness. Like platonic dialogues, discourse contributions must have textual indicators of certification. These indicators (arguments, plurality of aspects and pedagogies, and calculation of weighing) are discussed under historical and systematical aspects. The potential openness of the internet and the nature of pedagogical deliberation both ask for these indicators of pedagogical competence. (DIPF/orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2000_(CD) |