Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Seedhouse, Paul |
---|---|
Titel | The relationship between context and the organisation of repair in the L2 classroom. |
Quelle | In: International review of applied linguistics in language teaching, 37 (1999) 1, S. 59-80 |
Beigaben | Literaturangaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0019-042X |
Schlagwörter | Englischunterricht; Fehler; Fremdsprachenunterricht; Kommunikative Kompetenz; Lernziel; Fehlertoleranz; Diskursanalyse; Korrektur; Fehler; Korrektur; Didaktische Grundlageninformation; Lerninhalt; Lernziel; Diskursanalyse; Fehlertoleranz; Kommunikative Kompetenz; Sprachliche Korrektheit; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht |
Abstract | The article proposes that different contexts occur in L2 classrooms and that repair is organised differently within each context. It is suggested that within each context a particular pedagogical focus combines with a particular organisation of repair which is appropriate to that focus. The organisation of repair within each context is sketched and is exemplified through the analysis of classroom transcripts. (Verlag). |
Erfasst von | Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg |
Update | 2000_(CD) |