Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGearing, Karen
TitelHelping less-experienced teachers of English to evaluate teachers' guides.
QuelleIn: ELT journal, 53 (1999) 2, S. 122-127Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen 1; Anhang
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0307-8337; 0951-0893
SchlagwörterEvaluation; Lehrerfortbildung; Didaktische Grundlageninformation; Lehrerhandbuch; Lehrmaterialauswahl; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht
AbstractThe article presents recommendations for an evaluation checklist for teachers' guides intended for less-experienced teachers of English, and for those who lack confidence in their own English proficiency. It is suggested that this fills a gap in the current literature on materials evaluation, which is mainly aimed at an audience of experienced teachers of English. Reasons for evaluating materials are given, followed by a discussion of published checklists, and a revised compilation of their criteria in a concise checklist which makes use of a simple method of priority weighting (see Appendix). The final product can be used by teachers independently, or as an introduction to materials evaluation in teacher training. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2000_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: