Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Munoz-Repiso, Mercedes; Arrimadas, Irene; Murillo, F. Javier |
---|---|
Titel | Hay lugar para la enseñanza de las humanidades en la Europa del siglo XXI? Gefälligkeitsübersetzung: Is there room for teaching humanities in the Europe of the 21st century? |
Quelle | In: Revista española de educación comparada, 4 (1998), S. 209-235 |
Beigaben | Literaturangaben 50; Grafiken 3 |
Sprache | spanisch; englische Zusammenfassung; spanische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1137-8654 |
Schlagwörter | Humanistische Bildung; Curriculum; Fremdsprachenunterricht; Geografieunterricht; Geschichtsunterricht; Lehrplan; Muttersprache; Philosophieunterricht; Sprachunterricht; Unterricht; Sozialkunde; Internationaler Vergleich; Humanistische Bildung; Europäische Union; Sekundarstufe I; Sekundarstufe II; Curriculum; Lehrplan; Unterricht; Sprachunterricht; Fremdsprachenunterricht; Geografieunterricht; Geschichtsunterricht; Muttersprache; Philosophieunterricht; Kulturkunde; Sozialkunde; Internationaler Vergleich; Europäische Union |
Abstract | The objective of this article is to analyse the teaching of the humanities - understanding for such the language and maternal language, the social sciences, geography and history, the philosophy and the classic languages and culture - in the curricula of the lower and upper secondary education of different countries of the European Union. The analysis is set in a context by means of a series of considerations on the sense of the teaching of the humanities and the general characteristics of the secondary education in Europe that includes the structures of the level, the decision-taking process regarding the curriculum and the teaching schedule. It concludes with a summary of the situation of the humanities and some conjectures about their forgone future. (DIPF/orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2000_(CD) |