Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRosebery, Ann S.; Puttick, Gillian M.
TitelTeacher Professional Development as Situated Sense-Making: A Case Study in Science Education.
QuelleIn: Science education, 82 (1998) 6, S. 649-677Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Denkprozess; Einstellung (Psy); Verstehen; Vorstellung (Psy); Gezeiten; Gravitation; Kinetik; Lehrer; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Physikunterricht; Unterrichtsgespräch; Verstehen; Erkenntnistheorie; Lehrerverhalten; Gesprächsführung; Beschleunigung; Wissenschaftsphilosophie; Lehrer; Lehrerverhalten; Lernprozess; Gesprächsführung; Unterrichtsgespräch; Verbalisieren; Gezeiten; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Wissenschaftsphilosophie; Erkenntnistheorie; Konstruktivismus; Auftrieb (Phys); Beschleunigung; Gravitation; Kinetik; Physikunterricht
AbstractThis article presents a case study that explores the ways in which a beginning elementary classroom teacher gained a foothold in the complex terrain of teaching science. The analysis examines the teacher's experiences learning science in an educational research project and her work in the classroom to bring her students' ideas into contact with accepted scientific ideas and practices. The educational research project explored an approach to professional development that engaged teachers in learning and viewing science as a socially and historically constituted sense-making practice and in viewing and practicing science teaching itself as a form of sense-making. The analysis suggests that engaging in these dual strands of activity directly shapes teachers' understanding of scientific ideas and practices and their view of how knowledge is constructed in science. It further provides them with a foundation for making informed decisions about teaching science and for exploring the teaching dilemmas that arise spontaneously as opportunities for learning. Implications for professional development in science are addressed. (Autorenreferat übernommen. Copyright John Wiley & Sons, Inc.).
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2000_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: