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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
The article addresses current proposals in the literature suggesting that thematic verb-raising is optional in the grammars of L2 acquirers, due either to failure to acquire verbal agreement morphology or to an impairment of the mechanism relating the 'richness' of morphological agreement paradigms to syntactic feature strength. The author examines naturalistic longitudinal production data from Patty, a native Chinese speaker whose L2 English grammar has 'fossilized' with regard to verbal agreement morphology. The data show that, despite the omission of regular agreement suffixation in about 96% of obligatory contexts, thematic verbs are never raised in Patty's English, thus showing no optionality of raising. The results indicate that even in cases where regular verbal morphology is never acquired, it is still possible for the learner to determine feature strength and the status of verb-raising in the target language. (Verlag).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
2000_(CD)
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0267-6583
Lardiere, Donna: Dissociating syntax from morphology in a divergent L2 end-state grammar. 1998.
2409109
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