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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
The article argues that the 'null prep' phenomenon discussed by Klein (1990; 1993; 1995) and Jourdain (1996) is a special case of a more general phenomenon in second language acquisition: the reliance on the A-bar binding strategy discussed by Rizzi (1990) and Cinque (1990). This strategy is employed even where both the L1 and the target language rely (primarily) on movement analyses. The authors present an analysis of additional English-French interlanguage data, complementing their analysis of Klein's and Jourdain's data. They argue that apparent categorial mismatches in A-bar chains may result from Preposition Incorporation. Although both movement analyses and binding construals are squarely within the UG-constrained hypothesis space, they suggest that learners may be driven to (nonmovement) binding construals to account for A-bar dependencies for reasons associated with online computational complexity, under the assumption that a non-movement construal derived by Merge alone is less costly than one derived by Move (Chomsky, 1995). (Verlag, adapt.). (IFS).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
2000_(CD)
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0267-6583
Dekydtspotter, Laurent; Sprouse, Rex A.; Anderson, Bruce: Interlanguage A-bar dependencies: binding construals, null prepositions and Universal Grammar. 1998.
2409024
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