Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Caspari, Daniela |
---|---|
Titel | Subjektive Theorien von Fremdsprachenlehrern/-innen - für Studierende ein relevantes Thema? Überlegungen zum Gegenstand und seiner methodischen Umsetzung im Rahmen eines fachdidaktischen Hauptseminars. |
Quelle | In: Fremdsprachen lehren und lernen, 27 (1998), S. 122-145 |
Beigaben | Anmerkungen |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0932-6936 |
Schlagwörter | Sprachlehrforschung; Einstellung (Psy); Französischunterricht; Fremdsprachenunterricht; Hochschule; Lehrerverhalten; Sprachlehrforschung; Lehrerausbildung; Lehrerverhalten; Lehrerrolle; Didaktische Grundlageninformation; Fremdsprachenunterricht; Französischunterricht; Hochschule |
Abstract | How can subjective theories be made the focus of university studies? The author describes and analyzes an upper level course in language teaching research in which students explored the professional self-image of teachers of French. Reflections on course results and students' utterances lead to the conclusion that subjective theories should be dealt with already during universitary education. Teaching experience suggests to combine research of others with the exploration of one's own theories on a scientific basis. (Verlag). |
Erfasst von | Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg |
Update | 2000_(CD) |