Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Sonoyama, Daisuke |
---|---|
Titel | Èducation et problèmes de societé. Des réformes au Japon. |
Quelle | In: Revue internationale d'éducation, (1998) 20, S. 129-134Infoseite zur Zeitschrift |
Beigaben | Literaturangaben 2; Tabellen 1 |
Sprache | französisch; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1254-4590 |
Schlagwörter | Bildungsgeschichte; Lehrerausbildung; Didaktik; Reform; Japan |
Abstract | Japan is confronted with the economic, social and cultural changes of all developed countries. The 1997 reform of teacher training attempts to take into account these new factors by easing university subject courses, reinforcing didactics and taking better account of the personality of the teacher, so as to respond to the wishes of school-goers and society in general. (DIPF/orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2000_(CD) |