Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inYang, Nae-Dong
TitelExploring a new role for teachers: promoting learner-autonomy.
QuelleIn: System : an international journal of educational technology and applied linguistics, 26 (1998) 1, S. 127-135Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0346-251X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Evaluation; Einstellung (Psy); Selbsteinschätzung; Lehrerrolle; Schülerverhalten; Didaktische Grundlageninformation; Selbsttätigkeit; Fremdsprachenunterricht; Selbstkontrolle
AbstractLanguage teachers have a new role: helping their students develop autonomy in learning. How can language teachers aid their learners in becoming autonomous? How do learning strategies contribute to learner autonomy? How can the promoting of autonomy be incorporated into the teaching and learning of second languages? The article reports an attempt to teach students how to learn and how to become autonomous in their own language learning by combining learning strategy instruction with the content course of second language acquisition. It describes how the course requirement - the language learning project - is helpful in guiding students through the process of self-assessment, goal-setting, planning, monitoring and evaluating their own language learning. Students' attitudes and reactions toward the semester-long strategy training and their evaluation of strategy development are reported, along with suggestions to help teachers succeed in such a process. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2000_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "System : an international journal of educational technology and applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: