Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEverson, Michael E.
TitelWord recognition among learners of Chinese as a foreign language: investigating the relationship between naming and knowing.
QuelleIn: The modern language journal, 82 (1998) 2, S. 194-204Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen 2; Anhang
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0026-7902
SchlagwörterVerstehen; Didaktische Grundlageninformation; Anfangsunterricht; Gesprochene Sprache; Wortschatzarbeit; Fremdsprachenunterricht; Zweitsprachenerwerbsforschung; Chinesisch; Chinesischunterricht; Lesen; Schrift; Bedeutung
AbstractFor students whose first language (L1) employs an alphabetic writing system, learning to read Chinese is especially challenging due to the nonalphabetic nature of its orthography. Because Chinese characters represent the spoken language in a largely irregular and unsystematic manner, it is important to establish the extent to which beginning Chinese language learners rely upon their developing spoken language resources when identifying Chinese word meanings. To investigate this relationship between speech and meaning, a word recognition study was conducted whereby 20 beginning learners of Chinese as a Foreign Language (CFL) were required to pronounce and later identify in English 46 Chinese words. The correlational analysis indicated a significant relationship between being able to pronounce and being able to identify Chinese words. Implications for theory building and pedagogical application are discussed. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2000_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The modern language journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: