Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Gabriel, Philippe |
---|---|
Titel | Enseignement et informatique pour tous. Où en sommes-nous? |
Quelle | In: Revue française de pédagogie, (1998) 124, S. 99-108 |
Beigaben | Literaturangaben 43 |
Sprache | französisch; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0556-7807 |
Schlagwörter | Medieneinsatz; Mediennutzung; Schule; Primarbereich; Sekundarschule; Lernerfolg; Lernen; Computer; Literaturbericht |
Abstract | This article studies the place of micro-computers in education with regard to the major objective of their use: to develop a culture of computing and to facilitate learning process. The author takes up an empirical viewpoint first relating the limited use presently made of computing in compulsory schooling to the role of experience in computer/man interaction, and secondly exploring and furthering the results of meta-analytic investigations concerning its influence upon success. This innovation requires the support of special measures and problems of equity must be carefully debated. (DIPF/orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2000_(CD) |