Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Groux, Dominique |
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Titel | Bekämpfung des Schulversagens durch frühzeitigen Spracherwerb. Die französisch-arabische Primarschule in der Rue de Tanger in Paris. |
Quelle | In: Bildung und Erziehung, 51 (1998) 3, S. 271-278Infoseite zur Zeitschrift
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Beigaben | Literaturangaben 7 |
Sprache | deutsch; englische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0006-2456; 2194-3834 |
Schlagwörter | Kind; Vorschulerziehung; Schulversuch; Schulleitung; Grundschule; Primarbereich; Sekundarbereich; Lehrer; Schulversagen; Spracherwerb; Bilingualer Unterricht; Fremdsprachenunterricht; Bilingualismus; Ausländer; Frankreich; Paris |
Abstract | The institutional bilinguism offered by the French-Arabic school in the Rue de Tanger (Paris, 19th District) is aimed at fighting against school failure by developing a double culture (for children of North African descent) and by teaching all children a foreign language as early as from kindergarten, also promoting intellectual and human open- mindedness. An evaluation carried out ten years after the beginning of this experiment shows that the children have a success rate of 15 p.c. higher in bilingual schools than in traditional ones and that they become much more tolerant. Such an educational innovation should be generalised to all children - including the children of migrants - in order to minimise cultural misunderstanding. (DIPF/orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 1999_(CD) |