Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFölling, Werner; Fölling-Albers, Maria
TitelDer Kibbutz als pädagogisches Laboratorium.
QuelleIn: Bildung und Erziehung, 51 (1998) 3, S. 255-269Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 35
Sprachedeutsch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0006-2456; 2194-3834
SchlagwörterErziehung; Methode; Bildungsgeschichte; Gemeinschaft; Gesellschaft; Persönlichkeitsentwicklung; Schulreform; Förderungsmaßnahme; Versuchsschule; Experiment; Außerunterrichtliche Aktivität; Unterricht; Arbeitserziehung; Modellversuch; Kibbuz; Kollektiv; Judentum; Kinderdorf; Inhalt; Organisation; Ziel; Israel
AbstractThe 270 Israeli kibbutzim may be regarded as "utopia in reality ". They have been shaped by the ideas of the socialist-Zionist settlement movement in Palestine from the turn of the century. However they should not be seen as an exact copy of a model of collective living, but rather as the result of prolonged experiments under specific conditions in Palestine. The collective education in the children's and young people's houses, the most important characteristic of kibbutz education until the 80s, has been developed from situative and practical conditions and different elements of specific theories ( psychoanalysis, youth movement, new education movement), too. The aim of creating a "new man", a kibbutznik, who is willing to accept and live the ideological and social values of this way of life, should be realised by comprehensive education in the various collective institutions of the kibbutz. The changes of the last decades have reduced the collective and led to a rise of family influences and individual orientations. In the last decade strong processes of crises and transformations have been threatening the identity of the kibbutz. Therefore the kibbutz must experiment in new directions - this is also true for education. (DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Bildung und Erziehung" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: