Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Debarbieux, Eric |
---|---|
Titel | Le professeut et le sauvageon. Violence à l'école, incivilité et postmodernité. |
Quelle | In: Revue française de pédagogie, (1998) 123, S. 7-19 |
Beigaben | Literaturangaben 50 |
Sprache | französisch; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0556-7807 |
Schlagwörter | Gesellschaft; Gewalt; Kinderpsychologie; Schüler; Zivilisation; Verwahrlostes Kind |
Abstract | Violence at school reactivates the debate about civilization decline and the idea of the little savage, not completely human and lacking reason. This discourse sometimes becomes an expression of nationalism, opposing civilization to barbarism. Ethnicistic explanation of school violence is a consequence of it. The identity crisis revealied by violence is nurtured by social exclusion and the postmodern mutation of educational ideology. (DIPF/orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 1999_(CD) |