Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcpherson, R. J. S.
TitelContractual or responsive accountability?
Neo-centralist 'self-management' or systematic subsidiarity? Tasmanian parents' and other stakeholders' policy preferences.
QuelleIn: Australian journal of education, 42 (1998) 1, S. 66-89Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 35; Tabellen 10
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0004-9441
SchlagwörterEinstellung (Psy); Selbstverwaltung; Eltern; Schulverwaltung; Lehrer; Management; Dezentralisierung; Durchführung; Rechenschaftslegung; Australien
AbstractWhen state governments decentralised many administrative responsabilities to schools in the late 1980s and early 1990s, it was assumed that they would develop better capacities to manage, develop and govern themselves. In general, such decentralisation attempted to replace bureaucracies with corporate management, focus school evaluation onto the auditing of performance indicators, cut ex-school support structures in favour of local contracted expertise, and displace hierarchy with collegial networks. The principle of public accountability in public education was redefined as a local obligation to be discharged through managerial, market and political mechanisms. The research reported here shows that Tasmanian parents actually prefer a far more educative and communitarian approach to accountability, and that this view is broadly shared with other key stakeholders: teachers, principals and stae government officials. The empirical findings reported contradict orthodox structures, practices and theory and have substantial implications for policy making. (DIPF/ orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian journal of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: