Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHölttä, Seppo
TitelThe funding of Universities in Finland: towards goal-oriented government steering.
QuelleIn: European journal of education, 33 (1998) 1, S. 55-63Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 16; Tabellen 2
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0141-8211; 1465-3435
SchlagwörterAutonomie; Planung; Selbstverwaltung; Steuerung; Etat; Finanzierung; Hochschulpolitik; Hochschule; Dezentralisierung; Reform; Finnland
AbstractIn the late 1980s, the Finnish public administration, including higher education management, was reformed: "The process of replacing the old administrative structures and decision-making procedures by more deregulated and decentralised ones developed rapidly". Public bureaucracies were transformed into "results-oriented organisations" and "accountability mechanisms and market-based coordination" were developed. The article describes this "policy of self-regulation" which involved a new steeting system and budgetary planning. The new funding model for higher education instititions ecomists of the three components a) basic budget, b) performance component ( "based ad indicators of efficiency and effectiveness in academic activities") and c) the component for development programs. (DIPF/Bi.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European journal of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: