Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRowell, R. K.
TitelKerlinger's practicality myth and the quality of research instruction.
An overview of the content of educational research textbooks.
QuelleIn: The journal of experimental education, 65 (1997) 2, S. 123-131Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 32; Tabellen 1
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0973
SchlagwörterGrundlagenforschung; Methode; Methodologie; Pädagogische Forschung; Angewandte Forschung; Lehrbuch; Analyse; Praxisbezug; Kerlinger, Fred N.; USA
AbstractAlmost 3 decades ago, Fred N. Kerlinger argued that until education dispells a few important myths about how research should be conducted, it will never be viewed as a scientific discipline. One such myth, the notion that research should have practicality as its pricipal aim, was vigorously attacked by Kerlinger in many of his publications. To determine whether or not Kerlinger's approach has been adopted by this generation of educational researchers, the author reviewed a selection of current educational research textbooks in term of references to Kerlinger and adherence to the importance of basic research. Results suggest that the field of education is still focused on applied research more than on basic research. (DIPF/orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2000_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The journal of experimental education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: