Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Niederberger, Nathalie |
---|---|
Titel | Troubles d'apprentissage de la lecture et perspective socio-cognitive. |
Quelle | In: Bulletin suisse de linguistique appliquée, (1997) 66, S. 115-129 |
Beigaben | Anmerkungen 1; Literaturangaben |
Sprache | französisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0251-7256; 1023-2044 |
Schlagwörter | Kognitionspsychologie; Lesen; Spracherwerb; Soziolinguistik; Lernschwäche; Didaktische Grundlageninformation; Soziolinguistik; Spracherwerb; Lesen; Muttersprachiger Spracherwerb |
Abstract | After briefly replacing the socio-cognitive perspective in the context of different research approaches in the domain of reading acquisition, the article presents this approach, in particular the aspect of learners' representations. The link between reading capacities, reading difficulties and representations is discussed. (Verlag). |
Erfasst von | Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg |
Update | 2000_(CD) |