Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMacLure, Roger; Reed, Paul
TitelMaking the most of vrais amis: a study in pedagogical economy.
QuelleIn: International review of applied linguistics in language teaching, 35 (1997) 4, S. 277-291Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen 3; Literaturangaben 3
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung; französische Zitate
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0019-042X
SchlagwörterDidaktische Grundlageninformation; Kognat; Kollokation; Kontrastive Linguistik; Semantik; Verb; Falsche Freunde; Fremdsprachenunterricht; Englisch; Französischunterricht
AbstractThe article examines why the French verb of motion passer is used so much more widely in French that its English cognate pass is in English. It begins by identifying those features of passer which distinguish it from similar verbs of motion in French and concludes that the key to the ubiquity of passer is a relatively neutral semantic content. This is confirmed by its syntactical behaviour: the number of prepositions with which passer combines is uncharacteristically high for a French verb of movement, whose semantic specificity normally imposes severe restrictions on collocational possibilities. A final section, devoted to English translation equivalents of passer, shows the extent to which English avoids the abstractness of passer and its English cognate pass, preferring, on the whole, more concrete alternatives, and thus reflecting what are generally considered to be divergent tendencies within the two languages. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of applied linguistics in language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: