Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPosada, José Mariá de
TitelConceptions of High School Students Concerning the Internal Structure of Metals and Their Electric Conduction: Structure and Evolution.
QuelleIn: Science education, 81 (1997) 4, S. 445-467Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Denkprozess; Kognition; Verstehen; Vorstellung (Psy); Chemieunterricht; Elektrizität; Kognition; Physikunterricht; Schüler; Spanien; Verstehen; Elektrizitätslehre; Schüler; Schülerbefragung; Lernprozess; Spiralcurriculum; Conceptual Change; Chemieunterricht; Konstruktivismus; Elektrizität; Elektrizitätslehre; Leitungsstrom; Physikunterricht; Strom (Phys); Stromfluss; Spanien
AbstractStudents' conceptions of the internal structure of solids have received very little attention from researchers. This is also true for the nature of electric currents from the atomic point of view. This paper explores common schemes used by Spanish 10th- to 12t grade students in concrete and abstract contextual situations to explain the internal structure of metals, the causes of electrical conduction of metals, and the nature of this current. Students' conceptions change progressively as they are exposed to additional relevant information in higher grades; we nevertheless found great differences between what is taught by science and what is learned by students. We must accept that students bring to their formal education in chemistry a system of physical, chemical, and other informal ideas. These ideas represent an obstacle to the learning of chemistry that mediates their interpretation of reality. The improvements derived from the abandonment of the obstacles can appear rather dubious for the students; because these obstacles are not isolated, they belong to a framework in which different elements support and reinforce one another. (Autorenreferat übernommen. Copyright John Wiley & Sons, Inc.).
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: