Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMeyer, Karen; Woodruff, Earl
TitelConsensually Driven Explanation in Science Teaching.
QuelleIn: Science education, 81 (1997) 2, S. 173-192Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Alltagserfahrung; Sozialer Faktor; Denkprozess; Kognition; Verstehen; Vorstellung (Psy); Schüler; Lernprozess; Selbstständiges Lernen; Modellbildung; Problemorientierung; Naturwissenschaftliche Bildung; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Erkenntnistheorie; Optik; Physikunterricht; Schatten; Modell
AbstractWe view the teaching and learning of science content as problematic. Even the constructivist perspective does not entirely address the dilemmas of conveying and comprehending formal scientific knowledge. We believe engaging groups of students in enquiry and discourse about phenomena is a viable approach for teaching science concepts. Within large and small groups, consensus-building discussion affords space for generating, refining, and connecting ideas. Within these discussions, the dissemination of ideas gives students access to and inclusion with powerful ideas generated within the class, and prepare them to resolve critically conflict between personal understandings and formal explanations. The intent of this work is to explore this teaching approach and document studens' advances in understanding science concepts. The study takes place in a grade 7 science classroom as the students study light phenomena. In this article, we focus on one target group working to achieve consensus and a coherent explanation of light and shadow effects. Based on the in-depth result and our review of related literature, we articulate the beginnings of a framework for consensus building within inquiry discourse. We address the problem of teaching content by posing an alternative to delivering the "facts". (Autorenreferat übernommen. Copyright John Wiley & Sons, Inc.).
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: