Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAnderson, O. Roger
TitelA Neurocognitive Perspective on Current Learning Theory and Science Instructional Strategies.
QuelleIn: Science education, 81 (1997) 1, S. 67-89Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326
SchlagwörterDenkprozess; Gedächtnis; Kognition; Psychologie; Verstehen; Lernprozess; Neurobiologie; Naturwissenschaftliche Bildung; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Philosophie
AbstractCurrent thought in neuropsychology, philosophy of cognition, and science education is synthesized to provide a perspective on modern learning theory and instruction, especially in relation to some emergent ideas in science education reform. A critical analysis of current philosophical perspectives suggests that older dualistic views and those based solely on biological structural- functional analyses may be insufficient to explain an active role of the learner in information processing as included in modern learning theories. An approach emphasizing correlations and patterns in neurocognitive processing of information is suggested. Ten principles of modern neurocognitive science are presented as a context for an analysis of some current models of learning and instruction in science education, categorized generally as "learner-centered". Issues addressed include information processing, constructional processes in memory, self-regulation, problem-solving, and the role of multimodal instructional strategies in enhancing learning. (Autorenreferat übernommen. Copyright John Wiley & Sons, Inc.).
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: