Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Rosellini, Jay Julian |
---|---|
Titel | Untimely observations on using the world wide web in teaching German composition and conversation. |
Quelle | In: Die Unterrichtspraxis - teaching German, 30 (1997) 2, S. 200-205 |
Beigaben | Anmerkungen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0042-062X |
Schlagwörter | Deutschunterricht; Fremdsprachenunterricht; Computerunterstützter Unterricht; Didaktik; Hochschule; Landeskunde; Schreiben; Konversation; Internet; Didaktik; Didaktische Grundlageninformation; Konversation; Methodik; Computerunterstützter Unterricht; Deutsch als Fremdsprache; Deutschunterricht; Fremdsprachenunterricht; Landeskunde; Schreiben; Hochschule; Internet |
Abstract | How could access to the Internet change the approach(es) to teaching German composition and conversation? The present study attempts to answer this question by reflecting upon past practices, describing an actual course, and placing the use of the "new media" in the general context of humanistic endeavors. The goal is fruitful dialogue between tradition and innovation. (Verlag). |
Erfasst von | Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg |
Update | 1999_(CD) |