Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Hales, Tom |
---|---|
Titel | Exploring data-driven language awareness. |
Quelle | In: ELT journal, 51 (1997) 3, S. 217-223 |
Beigaben | Literaturangaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0307-8337; 0951-0893 |
Schlagwörter | Gespräch; Gruppenarbeit; Lehrerfortbildung; Sprachbewusstsein; Konversation; Übungsform; Transkript; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Didaktische Grundlageninformation; Gespräch; Gruppenarbeit; Konversation; Übungsform; Kassettenrekorder; Sprachbewusstsein; Transkript |
Abstract | The role of the study of the language system - sometimes referred to as 'language awareness' (LA) - in teacher education has recently been the subject of discussion. The view of LA as a limited body of knowledge to be conveyed to trainee teachers has been questioned, and the possibility of a model aimed at 'enabling skills' proposed. The article shows some activity types which may help to achieve this. (Verlag). |
Erfasst von | Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg |
Update | 1998_(CD) |