Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Mboma Mighiom, Anicet |
---|---|
Titel | Vers une réforme de la formation psychologique des maître au Zaïre? |
Quelle | In: Les sciences de l'éducation, 30 (1997) 1, S. 23-34 |
Beigaben | Literaturangaben 20; Tabellen 3 |
Sprache | französisch; spanische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0755-9593 |
Schlagwörter | Psychologie; Verhalten; Verhaltenstraining; Verhaltensänderung; Primarbereich; Lehrerausbildung; Schüler; Training; Zaire |
Abstract | This article assesses the enforcement efficiency of a behavioural psychology program implemented by primary school teachers in Zaire who had been previously trained. lt shows that the use of behavioural techniques - emphasis on studious behaviour and ignorance of unadequate behaviour - brings about behavioural changes in pupils, entailing greater teaching efficiency. We recommand that teachers be systematically trained to such techniques. (DIPF/abstract taken from the original) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 1998_(CD) |