Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD; Organisation for Economic Co-operation and Development. International School Improvement Project
TitelWhat works in innovation:
Inservice teacher training and professional development.
QuelleParis: OECD (1997), 129 S.Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen 2; Grafiken
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterBildungsinhalt; Evaluation; Deutschland; Effizienz; Finanzierung; Großbritannien; Innovation; Irland; Japan; Lehrerfortbildung; Luxemburg; Professionalisierung; Schweiz; Evaluation; Schweden; USA; Internationaler Vergleich; Bildungsinhalt; Lehrerfortbildung; Finanzierung; Professionalisierung; Fortbildungsstätte; Internationaler Vergleich; Effizienz; Innovation; Deutschland; Großbritannien; Irland; Japan; Luxemburg; Schweden; Schweiz; USA
AbstractThis report is about the way in which teachers in different countries develop their knowledge, understanding, skills and techniques during the course of their careers. It looks in particular at how different types of teacher learning and development can make it possible for schools and education systems to improve and change. Teachers' in-service development is part of a wider enterprise to adapt education to new challenges and new circumstances.... Chapter 1 looks at the context of educational change, and at how pressures from society and policy priorities are affecting the agenda for teacher development. Chapter 2 gives an overview of the trends in professional development in the countries concerned. Chapter 3 looks at the resource implications and Chapter 4 draws conclusions and proposes some general policy principles. Part II of this report describes teacher development and its relationship to other educational policies in each of eight countries. It looks in particular at innovation designed to organise teacher learning in ways that enhance the changes being made to education systems. (DIPF/orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: