Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRoosens, Eugen
TitelEducation for living in pluriethnic societies.
QuelleAus: Takanishi, Ruby (Hrsg.): Preparing adolescents for the twenty-first century. Challenges facing Europe and the United States. New York, NY: Cambridge Univ. Pr. (1997) S. 151-176Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 24; Tabellen 1
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterKonflikt; Kulturelle Identität; Kultureinfluss; Belgien; Brüssel; Konflikt; Kulturelle Identität; Mehrsprachigkeit; Modell; Wert; Europäische Integration; Rationalismus; Ethnische Gruppe; Ethnische Identität; Multikulturelle Gesellschaft; Europaschule; Europäische Union; Europaschule; Bikulturalität; Multikulturalität; Multikulturelle Erziehung; Multikulturelle Gesellschaft; Mehrsprachigkeit; Rationalismus; Ethnische Identität; Europäische Integration; Modell; Wert; Ethnische Gruppe; Europäische Union; Ethnische Minderheit; Belgien; Brüssel
AbstractIn the first part of this chapter, the author outlines his interpretation of the phenomena and challenges Belgians face in contemporary multiethnic and multicultural society, using developments in Brussels, the capital (or one of the capitals) of Europe, as a case in point. He draws on field research conducted by the Leuven Department of Anthropology over the last 20 years (Cammaert, 1985; Hermans, 1992; Leman, 1987; Roosens, 1989,1992; Stallaert, 1993). (...) In the second part of the chapter, he discusses two models of education, already operational, that seem able to perform the task he sketched in the first part: the "European School" model and the "bicultural and trilingual education" system of Foyer, a local nonprofit organization. (...) I highlight the similarities in the two projects: what people of various backgrounds under very dissimilar material conditions do spontaneously to cope with a similar problem, that is, the education of children who constitute a numerical ethnic or national minority and have to deal with at least two subsystems of meaning. The author sketches the context of the two systems but gives more attention to the immigrant laborers because their situation is rnore complex. The third part of this chapter contains some tentative recommendations about the expansion of the systems discussed in the second part. (DIPF/orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2000_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: