Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Tenorth, Heinz-Elmar |
---|---|
Titel | Rezeption und Transformation in der Deutschen Pädagogik. Über Offenheit und Geschlossenheit einer pädagogischen Kultur. Gefälligkeitsübersetzung: Reception and transformation in Germana pedagogics. On the openess and closedness of a pedagogical culture. |
Quelle | Aus: Lechner, Elmar (Hrsg.): Pädagogische Grenzgänger in Europa. Frankfurt, Main: Lang (1997) S. 209-230 |
Beigaben | Literaturangaben |
Sprache | deutsch; englische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
Schlagwörter | Bildungstheorie; Pädagogik; Bildungsgeschichte; Beeinflussung; Rezeptionsforschung; 20. Jahrhundert; Deutschland (bis 1945); Deutschland-BRD; Deutschland-DDR; Europa |
Abstract | German pedagogy and the German educational system are often considered very different from the educational systems of western countries and separated from other theories of education. Examining this thesis the attempt is made to study constitutional factors of the German "pedagogical culture". In the result the impact of non-german, esp. European concepts and theories of education and the way in which they influenced German pedagogics are discussed. (DIPF/orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 1998_(CD) |